Bläddra
Sökresultat för TUK Förlag... Rensa filter?

av:Niklas Erhardsson, Per Lindell

Att vara projektledare är både utmanande och eftertraktat på dagens arbetsmarknad. Samtidigt står projektledaren ensam när det blåser. När kritik kommer utifrån duckar alla inblandade parter och det ställs väldigt höga, och många gånger även diffusa, krav på projektledaren. Projektledarrollen faller ofta offer för…
Köp här

Isbn: 9789197621762

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BB

av:Anders Tufvesson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
You don’t need to have a web shop to make money with your website.Läs merWeb Strategy Fundamentals deals with building a website from a visitor perspective and the business-related structures that should be in place today to make a website profitable for the organization. The book is not about web design or web…
Köp här

Isbn: 9789186419097

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BC

av:Anders Tufvesson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring Internetmarknadsföring
Du behöver inte ha en webbshop för att tjäna pengar på din webbplats.Läs merWebbstrategiboken handlar om hur en webbplats byggs utifrån ett besökarperspektiv och de affärsmässiga strukturer som bör finnas idag för att göra webbplatsen lönsam för organisationen bakom. Boken handlar inte om webbdesign eller…
Köp här

Isbn: 9789186419011

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BB

av:Lars Hessner

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Om du inte hälsar på din personal på morgonen så hjälper inga mål! Att du trivs på jobbet och känner dig motiverad behöver inte ha något samband med att det går bra för företaget. Lars Hessner förklarar sambanden mellan personalens attityder och en organisations lönsamhet. Hessnermetoden visar att det är mycket…
Köp här

Isbn: 9789197621779

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BB

av:Peter Rönnlund

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Lugnt och skönt på jobbet? Knappast. För de flesta organisationer idag kan vi se hur antalet uppgifter vi förväntas klara av ökar. Det har blivit lätt att ställa krav på underlag från organisationen så vi lägger mer tid på att administrera den egna organisationen, vilket ger mindre tid att leverera det vi från början…
Köp här

Isbn: 9789186419158

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BC

av:Anna Tufvesson

Kategorier: Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap Socialpsykologi och gruppsykologi
Av en ledares tid går 80 procent åt till att kommunicera! Hur kan du som chef använda den tiden på bästa sätt? Hur skapar du t.ex. engagemang och delaktighet kring mål, visioner och värderingar? Hur kan du tänka kring kommunikationsarbetet i en förändringsprocess? Annas bok bygger mycket på egen erfarenhet och det…
Köp här

Isbn: 9789197621748

Utgivningsår:20080211

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BB

av:Roy Bartilson, Per Malmberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Organisationsteori och beteende
Den här boken sammanfattar författarnas erfarenheter av att ha jobbat med över 150 ledningsgrupper och där sett ett antal hinder för att nyttja potentialen i gruppen och därmed utveckla hela företagets lönsamhet.Läs merOavsett bransch eller storlek på företag är den största ledarskapsutmaningen att implementera en…
Köp här

Isbn: 9789186419318

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: BB

av:Jonny Ohlsson

Jonny Ohlsson, legendarisk näringslivsreporter på Nya Wermlandstidningen, skildrar Värmlands politik, näringsliv, bankaffärer och viktiga profiler som verkat under 50 år. Mycket har hänt som inte nått fram till tidningarnas artiklar. Varför försökte den berömde industridirektören få till ett hemligt möte med Jonny? Och…
Köp här

Isbn: 9789186419332

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: BB

av:Lennart Ljung, Tomas Jansson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Projektledning
Det här är en bok för praktiker. Chefer och projektledare får viktiga insikter och välgrundade förslag som kan tillämpas direkt i det dagliga arbetet med projekt av alla slag på en arbetsplats.Läs merProjektledning handlar alldeles för mycket om metoder och för litet om projekten själva. Projekt är olika och den där…
Köp här

Isbn: 9789186419370

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: BC

av:Lennart Ljung, Tomas Jansson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Projektledning
Projekt är olika och en metod som fungerar för alla projekt finns inte. Man kan inte göra lika varje gång och det blir katastrof om man gör exakt som det står i handböckerna. Varje projekt behöver särbehandling utifrån vilken sorts projekt det är. I boken delar vi in projekt i fem olika typer som inkluderar de flesta…
Köp här

Isbn: 9789174378511

Utgivningsår:20130219

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: EA

av:Emma Pihl

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Generation Y (80- och 90-talisterna) är enligt forskningsbolaget Rainmaker Thinking ”Den mest underhållskrävande arbetskraft världen någonsin skådat”. Hur får vi denna arbetskraft att prestera fantastiska resultat? Boken vänder sig till dig vill utveckla ditt ledarskap mot nästa generations medarbetare men…
Köp här

Isbn: 9789186419127

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BC

av:Linus Jonkman

Kategorier: Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap Socialpsykologi och gruppsykologi
En Egonaut är en nyfiken människa som har en stark drivkraft och en positiv inställning till förändringar. Egonauten är en sakletare som ser möjligheter där andra ser lågkonjunktur. Bokserien strävar efter att hjälpa dig att bli en starkare Egonaut. Läs mer om konceptet på www.egonaut.org. Bok 1 i Egonaut-serien tar…
Köp här

Isbn: 9789174378535

Utgivningsår:20130219

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: EA

av:Jeanette Fors-Andrée

Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Hur minimerar jag krisens konsekvenser genom att kommunicera på rätt sätt? Hur gör jag för att vara förberedd på en krissituation? Hur hanterar jag digitala och sociala medier i en tid när rykten sprids snabbare än någonsin? Går det att komma ur en kris med bibehållet, eller kanske till och med stärkt förtroende hos…
Köp här

Isbn: 9789186419240

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: BC

av:Linus Jonkman

Kategorier: Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap Socialpsykologi och gruppsykologi
Den tredje och sista boken i Egonaut-serien handlar om tre centrala aspekter av ledarskap i dagens moderna yrkesliv. Struktur: Handlar om de tekniker och metoder som vi kan använda oss av för att framgångsrikt skapa logik och kvalitet i ett eller flera moment. Struktur kommer mer specifikt att berätta om hur vi gör för…
Köp här

Isbn: 9789174378542

Utgivningsår:20130219

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: EA

av:Tomas Gustavsson, John Johansson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Detta är en handbok för personlig utveckling; utveckling genom att skriva, reflektera och träna. På mindre än två timmar kan du vara igång med att lära dig en enkel och kraftfull medod för att skriva Ledarskapsdagbok.
Köp här

Isbn: 9789197621700

Utgivningsår:20060807

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BB

av:Hans M Hirschi

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management
Common sense is like great music, mesmerizing art or funny jokes; difficult to pinpoint but we all recognize it when we see it. In this book, Hans M. Hirschi explores the concept of common sense, through philosophy, reflection and practice. Using his thorough experience from business and management from all corners of…
Köp här

Isbn: 9789186419264

Utgivningsår:20121204

Utgivare: TUK förlag AB

Mediatyp: EA

av:Lennart Ljung, Tomas Jansson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Projektledning
Projekt är olika och en metod som fungerar för alla projekt finns inte. Man kan inte göra lika varje gång och det blir katastrof om man gör exakt som det står i handböckerna. Varje projekt behöver särbehandling utifrån vilken sorts projekt det är. I boken delar vi in projekt i fem olika typer som inkluderar de flesta…
Köp här

Isbn: 9789174379242

Utgivningsår:20130409

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: EA

av:Elisabeth Kamél

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Projektledning
Vinnare av Årets Projektledarbok 2012!Juryns motivering: En lättläst och engagerande bok om ett mycket viktigt ämne som många gånger fått stå tillbaka i projektlitteraturen. Elisabeth Kamél exemplifierar den kommunikation som behövs när man som projektledare planerar, organiserar, styr, följer upp och rapporterar.…
Köp här

Isbn: 9789186419202

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BC

av:Anders Tufvesson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Försäljning och marknadsföring
You dont need to have a web shop to make money with your website. Web Strategy Fundamentals deals with building a website from a visitor perspective and the business-related structures that should be in place today to make a website profitable for the organization. The book is not about web design or web development.…
Köp här

Isbn: 9789186419271

Utgivningsår:20121204

Utgivare: TUK förlag AB

Mediatyp: EA

av:Pauline Eriksson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Entreprenörskap Företagsekonomi och management
Drömmer du om att starta ett eget företag? Kanske starta en webbshop, börja frilansa som formgivare eller öppna ett café? Oavsett om du bara har ett frö till en affärsidé eller redan är i startgroparna kan frågetecknen i början vara många. ”Ta steget till eget – handbok för unga entreprenörer” guidar dig…
Köp här

Isbn: 9789174379266

Utgivningsår:20130408

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: EA

av:Tor Krusell

Tyvärr. Det finns inte en formel, eller ett specifikt sätt som gör dig till en framgångsrik ledare. Det finns inte något du kan kopiera, för stort ledarskap är unikt och personligt. Den här boken ger dig en möjlighet att förstå vad som gör att några av Sveriges största ledare har blivit förebilder. Sveriges kanske mest…
Köp här

Isbn: 9789186419257

Utgivningsår:20130325

Utgivare: *TUK Förlag

Mediatyp: BC

av:Tomas Gustavsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Projektledning
Utsedd till Årets Projektledarbok 2008 av Svenskt Projektforum. Motiveringen från juryn var följande: ”Författaren Tomas Gustavsson har hittat ett intressant ämne som han beskriver på ett enkelt och lättbegripligt sätt. Detta är inte en frälsningsbok utan en mycket nyanserad beskrivning av begreppet agila…
Köp här

Isbn: 9789197621717

Utgivningsår:20070625

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BB

av:Linus Jonkman

Kategorier: Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap Socialpsykologi och gruppsykologi
Denna bok behandlar kärnämnet framför alla andra i Egonaut-serien, nämligen Ledarskap. Vi kommer att titta på några stora historiska ledare samtidigt som vi kommer att undersöka de naturlagar som reglerar varför vissa människor tycks få hängivna följeslagare vad de än tar sig till. Den senare halvan av denna bok…
Köp här

Isbn: 9789174378528

Utgivningsår:20130313

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: EA

av:Jackie Kothbauer

Kategorier: Digital livsstil Informationsteknik
Vill du ha ditt drömjobb? Då är risken stor att du aldrig får chansen. 70 % av alla nya jobb är nämligen osynliga. De går varken att hitta i annonser, på jobbsajter eller arbetsförmedlingen. De tillsätts direkt via nätverk och social media. För arbetsgivare och konsultköpare finns det mycket pengar att spara. Inte…
Köp här

Isbn: 9789186419363

Utgivningsår:20130930

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: BC

av:Jackie Kothbauer

Kategorier: Digital livsstil Informationsteknik
Vill du ha ditt drömjobb? Då är risken stor att du aldrig får chansen. 70 % av alla nya jobb är nämligen osynliga. De går varken att hitta i annonser, på jobbsajter eller arbetsförmedlingen. De tillsätts direkt via nätverk och social media. För arbetsgivare och konsultköpare finns det mycket pengar att spara. Inte…
Köp här

Isbn: 9789175750514

Utgivningsår:20130925

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: EA

av:John Johansson, Kim Johansson

Kategorier: Hälsa, relationer och personlig utveckling Karriär och framgång Självhjälp och praktiska råd
Den här guiden visar steg för steg hur du går från att söka arbete till att tacka ja till ett nytt jobb. Det är med arbete som med pengar eller skolan: alla har en relation till ämnet och en åsikt. Vi struntar i åsikterna och har istället skrivit en praktisk bok som hjälper dig att öka dina chanser för att lyckas.Läs…
Köp här

Isbn: 9789186419417

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: BC

av:Sophia Sundberg

Kategorier: Digital livsstil Informationsteknik
Osäker på om Twitter kan vara något för dig? Eller finns du på Twitter men vet inte riktigt hur du ska göra för att få ut något av det? Liknar förkortningar och symboler grova stavfel? I #Twitterboken – smarta tips från första kvittret till att flyga fritt, får du såväl en grundläggande manual om affärstips…
Köp här

Isbn: 9789175750873

Utgivningsår:20130916

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: EA

av:Tomas Jansson, Lennart Ljung

Boken är nominerad till Årets projektledarbok 2010! Projekt är olika och en metod som fungerar för alla projekt finns inte. Man kan inte göra lika varje gång och det blir katastrof om man gör exakt som det står i handböckerna. Varje projekt behöver särbehandling utifrån vilken sorts projekt det är. I boken delar vi in…
Köp här

Isbn: 9789186419004

Utgivningsår:20091125

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BB

av:Emma Pihl

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Generation Y (80 och 90-talisterna) är enligt forskningsbolaget Rainmaker Thinking ”Den mest underhållskrävande arbetskraft världen någonsin skådat”. Hur får vi denna arbetskraft att prestera fantastiska resultat? Boken vänder sig till dig vill utveckla ditt ledarskap mot nästa generations medarbetare men…
Köp här

Isbn: 9789174373318

Utgivningsår:20111103

Utgivare: TUK förlag AB

Mediatyp: EA

av:Sophia Sundberg

Kategorier: Digital livsstil Guider och tjänster på nätet Informationsteknik Sociala medier
Osäker på om Twitter kan vara något för dig? Eller finns du på Twitter men vet inte riktigt hur du ska göra för att få ut något av det? Liknar förkortningar och symboler som grova stavfel?Läs merI #Twitterboken – smarta tips från första kvittret till att flyga fritt, får du såväl en grundläggande manual som…
Köp här

Isbn: 9789186419400

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: BC

av:Malin Trossing

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Boken är nominerad till Årets ledarskapsbok 2010 och även omnämnd i åtta svenska branschtidningar.Även dansk press har uppmärksammat boken.Läs merHar du modet att bli en effektiv ledare? – Är det svårt att få tiden på jobbet att räcka till?– Känner du att dina medarbetare har mer att ge?– Har du fått…
Köp här

Isbn: 9789186419035

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BC

av:Jenny Forsberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Vill du vara en framgångsrik företagare utan att köra över dina konkurrenter eller utnyttja medarbetarna? Vill du att företaget ska blomstra samtidigt som du själv mår bra? Då är Den snälla företagaren rätt bok för dig. Den snälla företagaren handlar om hur du blir framgångsrik inte trots att utan för att du är snäll…
Köp här

Isbn: 9789174373325

Utgivningsår:20111103

Utgivare: TUK förlag AB

Mediatyp: EA

av:Pauline Grindvall

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
En har hyllats av Apples grundare, en annan sysselsätter nära 100 personer vid 26 års ålder. En är Vansbros näst största arbetsgivare, en annan har fått nära 20 000 personer att skriva på en namninsamling för ett öppnare och mindre främlingsfientligt Sverige. Oavsett om de drivs av tanken att förändra världen eller att…
Köp här

Isbn: 9789186419448

Utgivningsår:20140630

Utgivare: TUK Förlag AB

Mediatyp: BC

av:Linus Jonkman

Kategorier: Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap Socialpsykologi och gruppsykologi
En Egonaut är en nyfiken människa som har en stark drivkraft och en positiv inställning till förändringar. Egonauten är en sakletare som ser möjligheter där andra ser lågkonjunktur. Bokserien strävar efter att hjälpa dig att bli en starkare Egonaut.Läs merBok 1 i Egonaut-serien tar upp två aspekter av ledarskap.Den…
Köp här

Isbn: 9789186419059

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BC

av:Linus Jonkman

Kategorier: Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap Socialpsykologi och gruppsykologi
Den tredje och sista boken i Egonaut-serien handlar om tre centrala aspekter av ledarskap i dagens moderna yrkesliv.Läs merStruktur: Handlar om de tekniker och metoder som vi kan använda oss av för att framgångsrikt skapa logik och kvalitet i ett eller flera moment. Struktur kommer mer specifikt att berätta om hur vi…
Köp här

Isbn: 9789186419073

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BC

av:Malin Trossing

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Våga leda effektivt! är nominerad till tävlingen Årets ledarskapsbok 2010 i tidningen Personal & ledarskap! Lite om boken: Har du modet att bli en effektiv ledare? – Är det svårt att få tiden på jobbet att räcka till? – Känner du att dina medarbetare har mer att ge? – Har du fått nog och vill…
Köp här

Isbn: 9789174373332

Utgivningsår:20111028

Utgivare: TUK förlag AB

Mediatyp: EA

av:Linus Jonkman

Kategorier: Psykologi Samhälle och samhällsvetenskap Socialpsykologi och gruppsykologi
Denna bok behandlar kärnämnet framför alla andra i Egonaut-serien, nämligen Ledarskap. Vi kommer att titta på några stora historiska ledare samtidigt som vi kommer att undersöka de naturlagar som reglerar varför vissa människor tycks få hängivna följeslagare vad de än tar sig till. Den senare halvan av denna bok…
Köp här

Isbn: 9789186419066

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BC

av:Jenny Forsberg

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Entreprenörskap Företagsekonomi och management
Vill du vara en framgångsrik företagare utan att köra över dina konkurrenter eller utnyttja medarbetarna? Vill du att företaget ska blomstra samtidigt som du själv mår bra? Då är Den snälla företagaren rätt bok för dig.Läs merDen snälla företagaren handlar om hur du blir framgångsrik inte trots att utan för att du är…
Köp här

Isbn: 9789186419110

Utgivningsår:20140304

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BC

av:Hans M. Hirschi

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
In this book, Hans M. Hirschi explores the concept of common sense, through reflection and practice. Using his thorough experience from business and management from all corners of the world, Hans demonstrates that common sense is not as common as you might think. What is regarded as common sense in Sweden isnt…
Köp här

Isbn: 9789186419080

Utgivningsår:20101001

Utgivare: TUK Förlag

Mediatyp: BC